16.01.2009 Pavel Sklenář

„S námi vytvoříte veleúspěšný web, který umožňuje lépe prodávat výrobky, zboží či služby!“ Takto začínají nabídky mnoha firem zabývajících se webovou tvorbou. Než se pustíte do luštění kupy implementačních detailů svého webu, měli byste si ujasnit, jaký je jeho cíl.

Budete přímo prodávat zboží nebo nabízet zákaznický servis? Možná chcete jen zobrazit katalog produktů a služeb. Vymezte okruh informací a určete, jaká témata by měl Váš web obsahovat. Může to být kontaktní informace, popis výrobků, poradna a podpora současným klientům, akční ceny nebo stránky fotografií. Cíle firemních stránek by měly být v souladu s vizí a strategií firmy.

Než se s námi spojíte

Budete přímo prodávat zboží nebo nabízet zákaznický servis? Možná chcete jen zobrazit katalog produktů a služeb. Vymezte okruh informací a určete, jaká témata by měl Váš web obsahovat. Může to být kontaktní informace, popis výrobků, poradna a podpora současným klientům, akční ceny nebo stránky fotografií. Cíle firemních stránek by měly být v souladu s vizí a  strategií firmy.

Spolu se stanovením konkrétního záměru je důležité vědět, kdo bude stránky prohlížet, jaké složení bude mít cílová skupina návštěvníků.

Plánujeme web

Známe cíl webových stránek a víme, kdo je bude navštěvovat. Váš obchodní model upravíme pro internet, inspirací může být Vaše existující konkurence. Sestavíme podrobný plán (strategii), jak záměru dosáhnout a můžeme začít s plánováním obsahu a funkcí webu.

Čím složitější a rozsáhlejší web vytváříme, tím významnější je způsob, jakým jej roztřídíme do jednotlivých stránek a sekcí a  jak je mezi sebou navzájem propojíme. Odborně se tomu říká informační architektura.

Web je nutné co nejefektivněji ovládat pomocí prohlížeče, uživatel by ho měl zvládnout intuitivně bez nutnosti školení a zkoumání metodou pokus-omyl. Web by měl být pro návštěvníka použitelný.

Vytváříme webové stránky

Po návrhu struktury a navigace přichází fáze tvorby stránek. Základní kroky typického postupu výroby webu mohou být:

  • grafický návrh
  • příprava a psaní textů pro stránky s ohledem na SEO
  • převod grafického návrhu a textů do HTML webové šablony
  • začlenění publikačního systému a vkládání dat
  • testování
  • doplnění detailů a úpravy
  • registrace do hlavních katalogů
  • analýza a optimalizace pro vyhledávače

Viditelné výsledky práce mohou být přístupné na internetu a můžete je konfrontovat se svou představou. Vaše připomínky budeme akceptovat a provádět úpravy.

Propagujeme webové stránky

Existuje celá řada způsobů, jak zvyšovat návštěvnost a  viditelnost stránek. Obvyklé je využívat více metod a jejich kombinace. Mezi nejčastěji používané metody patří:

  • registrace do katalogů
  • optimalizace pro vyhledávače
  • placená reklama na portálech, ve vyhledávačích a na oborově zaměřených stránkách
  • výměna odkazů
  • zasílání tiskových zpráv zpravodajským webům
  • publikování článků ve specializovaných webových magazínech
  • vydávání vlastního emailového newsletteru či ezinu
  • přispívání do webových diskusních fór a emailových konferencí

Provozujeme webové stránky

Zákazníka spolehlivě zastraší starý neaktualizovaný web, např. vánoční sleva v červenci. Nejdůležitější je aktualizovat obsah webu. Návštěvník musí vidět, že stále vyvíjíte konkrétní činnost. Klienti se chtějí ptát a měli by mít možnost tak činit. Kromě telefonického kontaktu a  elektronické pošty více používejte různé systémy on-line komunikace a diskusní fóra. Bezprostřední reakce na dotazy a objednávky bude jistě důvodem, aby se na Vaše stránky návštěvníci vraceli častěji. Dělat údržbáře stránek není potěšení, ale někdo tu práci udělat musí.

Monitorování a vyhodnocování provozu webu je nezbytnou součástí zpětné vazby. To, jak jsou Vaše stránky úspěšné, rozpoznáme nejlépe podle počtu návštěvníků na stránkách. Měření návštěvnosti je nutné pro analýzu návštěvnosti, které nám pomůže identifikovat slabé stránky prezentace a nastíní možnosti zlepšení webu. Podle statistik se sice nedozvíme, kdo konkrétně si naše stránky prohlížel, můžeme však přizpůsobit obsah tak, aby odpovídal jejich zaměření a naplánovat další obchodní kroky.

Podle Vašich požadavků zajistíme správu a údržbu webu, rozšíříme web o další sekce, vytvoříme stránky pro nové služby či produkt. Zasvětíme Vás do tajů publikačního systému pro správu obsahu.

Kolik to bude stát?

Nabízíme služby, jejichž cena je individuální a závisí na jejich celkovém rozsahu a návaznosti. Kompletní ceník pro naše služby není možné obecně sestavit. Orientační předběžnou cenu, s jakou můžete počítat, Vám sdělíme až po prostudování Vašich cílů a strategie Vašeho obchodu či propagace.

Jak pokračovat?

Spojte se s námi právě nyní prostřednictvím uvedeného formuláře. Zkuste formulovat jednou větou Váš konkrétní záměr, proč chcete vytvořit nebo zlepšit Váš web. Kontaktujte nás, rádi Vám pomůžeme.