Webová aplikace sama o sobě není cíl, cílem je obvykle nějaké její využití v obchodu nebo propagaci. Úspěšnost webové prezentace je to, jak se daří tento cíl plnit. Nemá-li web nějaký cíl, nemá smysl zjišťovat jeho úspěšnost. Dosažení určitého konkrétního cíle lze měřit pomocí návštěvnosti.
Analýzou statistických údajů, obsahujících detailní pohled na chování návštěvníků, získáme informace, s jejichž pomocí můžeme učinit inteligentní obchodní rozhodnutí o strategii webové reklamy a úpravě struktury či obsahu webu.
Sledování návštěvnosti a cíl měření
Podrobné statistiky a reporty možná uspokojí manažery, nejsou však k ničemu, když nemáme konkrétně stanoveno co a proč se bude sledovat. Cíl měření závisí na obchodním modelu webu, může to být počet objednávek, počet nákupů, počet odeslaných poptávek, registrace návštěvníka nebo návštěva určité stránky. Chování návštěvníků lze sledovat z mnoha pohledů a existuje mnoho možností na co se zaměřit. Z hlediska optimalizace pro vyhledávače se zaměříme na jiná data než např. při hodnocení návratnosti investic.
Nástroje pro sledování návštěvnosti
Základní informace o způsobu chování návštěvníků lze získat vyhodnocením log souboru na serveru nebo měřením pomocí nástrojů typu TOPlist a NAVRCHOLU. Statistických nástrojů je na internetu mnoho. Jeden z nejúspěšnějších je produkt Google Analytics, který slouží ke sledování návštěvnosti a podrobné statistice návštěvnosti webových stránek. Po registraci umožňuje vložit do stránek měřící kódy a pak lze sledovat pokročilé statistiky stránek. Statistické přehledy generuje také český reklamní systém Sklik.cz od Seznamu.cz.
Vyhodnocení sledování návštěvnosti
Moderní statistické systémy (jeden z nejlepších statistických a analytických systémů je právě Google Analytics) nabízí široké možnosti práce s hodnocením výstupů. Ovládací rozhraní měřícího systému umožňuje sledovat odkud návštěvníci přišli, na jaká klíčová slova přichází, jaká je úspěšná prodejní cesta, definovat konverze a sledovat konverzní poměr. Na konverzní stránce se z uživatele stává zákazník či registrovaný uživatel.
Ze statistik návštěvnosti Vašich stránek poznáme, zda se uživatelé neztrácejí, které stránky navštěvují nejvíce, ze kterých stránek nejčastěji odcházejí, jaké jsou jejich typické trasy po webu a další velmi důležité informace. Analýzou statistik o návštěvnících zjistíme, jak uživatelé pracují s navigací, kde a jak upravit obsah, aby se návštěvníci změnili v zákazníky (nebo klienty?).
Můžete využít naši službu analýzy a testování stránek.
Statistiky a sledování návštěvnosti s námi
Máte-li zájem zjistit, co Vaše návštěvníky nejvíce zajímá, odkud přicházejí a jak se na webu chovají, spojte se s námi právě nyní prostřednictvím uvedeného formuláře. Kontaktujte nás, rádi Vám pomůžeme. Naše odpověď na sebe nenechá dlouho čekat.